Известие

Collapse
No announcement yet.

Стрелката на водата не помръдва, всичко работи

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Стрелката на водата не помръдва, всичко работи

    Здравейте колеги,

    имам следния казус - 156 SW, 1.9 JTD, 115, 2003-a. Чисто нов термостат, чисто нов датчик. Всичко по системата работи отлично, духа топло, отваря както трябва и т.н.

    Единственият проблем е, че стрелката не се вдига и не показва реално каква е температурата. Пробван е и друг датчик както на термостата, така и самият уред
    вътре в купето. Резултатът е един и същ - стрелката не помръдва. Кабелите и от двете страни са прегледани, всичко е точно по тях. Дори и с лопане не става (На Фиат-а (Bravo) едно време така се стабилизараше на 90 градуса ).

    Преди да сменя термостата, пак духаше топло, но самата стрелка играеше над 50-те градуса - и не качаваше над първото деление.

    Диагностиката също показва, че всичко е в норма.

    Имам следните въпроси:

    - Това на снимката нормално ли е да е така. Три пина ли трябва да са?
    - Нормално ли е датчикът на термостата (пластмасовата му част) да се върти свободно и в двете посоки?

    Благодаря за съдействието. Колата тъкмо я взех. )) Наследи предходната 156-ца, която беше седан. Но на нея не бях обръщал внимание за въпросите, които задавам, тъй като не ми се е слувало това, което сега ми е на главата.
    Attached Files
    Last edited by svetkos_; d.m.y г., 10:02.
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD

  • #2
    Нормално е проводниците за датчика да са 3. Не е нормално, конектора на датчика да се върти свободно (ако правилно съм разбрал, че това се случва).
    Намери едно съпротивление със стойност около 300 ома, свържи го между шаси и зелено-червения проводник и виж дали стрелката се отклонява, като дадеш контакт. Ако да, причината е в датчика.


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

    Comment


    • #3
      Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
      Нормално е проводниците за датчика да са 3. Не е нормално, конектора на датчика да се върти свободно (ако правилно съм разбрал, че това се случва).
      Намери едно съпротивление със стойност около 300 ома, свържи го между шаси и зелено-червения проводник и виж дали стрелката се отклонява, като дадеш контакт. Ако да, причината е в датчика.
      Здравей колега,

      благодаря за изчерпателния отговор. Правилно си разбрал, точно това се случва - върти се свободно около остта си и в двете посоки.

      Иначе целия уред го разпарчатосах и всичко е наред по него.
      Alfa Romeo 156 1.9 JTD

      Comment


      • #4
        Веригата на индикацията е следната:

        +12V от контакт > стрелката (която е обикновен амперметър) > датчика (термочувствително съпротивление) > шаси (връзката между датчика и шаси е изградена вътре в самия датчик). Щом датчикът се върти в корпуса си, подозирам, че тази последната връзка за която говоря, не съществува и поради това стрелката не отчита нищо.


        159 1.8 MPI
        166 2.0 TS (ex)

        Comment


        • #5
          Сложих стария датчик и засега всичко е точно. Благодаря за отделеното време.
          Alfa Romeo 156 1.9 JTD

          Comment

          Working...
          X